איך בוחרים טכנאי גז מוסמך?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

באשר לשאלה – איך וכיצד בוחרים טכנאי גז מוסמך באתר ישראגז, נענה בקצרה טרם נצלול להסמכתו והכשרתו של טכנאי הגז – שהדבר, יכול להיות זה שנחווה על פני פלנטות וממדים מלאים ומרובדים של עולם בעלי המקצועות – כדרך מי שרוצים לבחור בו מתוך תחושת בטן, צו הלב, המלצות, צירופי מקרים, שלל סנכרונים וכיוצא בזה. כפי שבחרנו את הספרית, את הסנדלר ואת האופה – נוכל לבחור לעצמנו גם טכנאי גז מוסמך, באם נרצה.

אז אילו הכשרות טכנאי מקבל – טרם הכרתו כמוסמך? לצורך העניין, בהכשרת טכנאי גז – יש מעין היררכיה מקצועית, של ידע תחום לתחום – שמבדילה בין רמות או סוגי רישיונות. באם לדוגמה יש טכנאי גז עם רישיון לרמה 1, אז לאחר שצבר ניסיון מספק – יוכל דאז להתקדם לעבר רישיונו ברמה השנייה.

מוסדות הלימודים, אשר מאושרים על ידי משרד הכלכלה לטובת הכשרת טכנאי גז – כוללים מוסדות הכשרה מטעם חברות הגז, כמו גם מכללות להכשרה מקצועית. הלימודים כוללים יחידות פיסיקליות ומדידה, תורת החום, גזים (יש להניח) ונוזלים, כלי עבודה, מערכות גז, אביזרים ותקנים ישראליים, בטיחות והכשרה מעשית – וכיוצא בזה. כדי להתקבל ללימודים עבור רישיון טכנאי גז לרמה 1 – משרד הכלכלה קבע לכך תנאי סף מינימליים – בהן המכללות המכשירות להסמכה של רמה זו מחויבות לעמוד, על פי תקן הכשרתי זה. על כן, הדרישות המינימליות כדי לקבל אדם ללימודי טכנאות גז לרמה 1 של רישיונו היא של עשר שנות לימוד – ויש מכללות שמעלות את הרף אף למעלה מזה, כמו למשל – בגרות מלאה. באם טכנאי גז ברמה 1 רוצה להמשיך את לימודיו ולהעמיק בתחומו – יכול לעשות זאת לאחר עיסוק של שנתיים בתחום, בטרם יוכל להמשיך לרמה הבאה.

תקופת הלימודים המכשירה טכנאי גז שכזה להסמכתו לרמה ראשונה,  כמו גם לרמה 2, היא בין שלושה חודשים לחצי שונה – ואמורה לכלול כמאה שעות לימוד בקורס זה לומדים גם טכנאי הגז לאתר תשתיות גז מים וחשמל כמו שמבצעת חברת GO PANDA  המאפשרת לכל לאתר תשתיות גז ומים..

יש על תפקודם של טכנאי הגז המוסמכים פיקוח מטעם מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה – שכן הפיקוח נעשה על ידי קורס ריענון מטעם מנהל הדלק והגז, שהוא קורס בן כשמונה שעות, או כך – שטכנאי גז מוסמכים מחויבים בו במסגרת תפקידם – אחת לשנתיים. לא ברור אם זה הפיקוח ההדוק ביותר, כמו אולי "לבדוק שיודעים את החומר", אך לא היינו בקורס אז לא נדע מה מפוקח שם בדיוק ואיך הפיקוח מהדק את תצפיותיו על נותני השירות בתחום.

 

כאשר מזמינים טכנאי גז מוסמך

כך או כך, באם מנסים להדליק את הגז בכיריים ונדמה שזה לא מצליח – ואולי פשוט נראה שנגמר הגז – אפשר להזמין בלון גז לפתרון העניין. באם מגיע טכנאי הגז ומציע תיקון תקלה כלשהי, ומאפשר הצעת מחיר – אפשר לקחת אותה בו במקום, ואפשר במקום לבחור בטכנאי גז אחר שנדמה לנו שהוא יותר מתאים לפתרון העניין, ולבדיקת המצב – וכאן הידע – כיצד לבחור טכנאי גז מומלץ, נכנס למשחק. עד כה למדנו מה מרכיב את הכשרתו של טכנאי גז מוסמך, כדי להכיר קצת את עולמם המרתק של טכנאי הגז – וכעת נשאיר זאת לאינטואיציה האישית ולבחירה האישית והעצמאית של כל אחד שמעוניין לבחור לעצמו לקבל משירותיו של טכנאי גז מוסמך. בהצלחה רבה, תודה על קריאתך.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!