פינוי פסולת בניין

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

כאשר מבצעים עבודות בניין שונות, יש לבצע פינוי פסולת בניין על פי חוק אל האתרים המיועדים לכך, על מנת לדעת קצת יותר, מוזמנים לקרוא את המאמר הבא!

מהי פסולת בניין?

פסולת בניין הינה פסולת אשר נוצרת בעקבות עבודות בנייה שונות, פסולת בניין יכולה להיות למשל: בטון, מתכת, שיש ועוד, וכן קיימת החובה לבצע פינוי פסולת בניין אל אתרים המיועדים לכך, ראשית על מנת לשמור על איכות הסביבה, וכן על מנת לבצע מחזור של כל הפסולת, לאחר המחזור פסולת בניין יכולה לשמש ללא מעט עבודות בניין שונות ולכן, מומלץ לבצע את הפינוי פסולת ברמה מקצועית ביותר.

להיכן מבצעים את הפינוי?

כאשר אתם מעוניינים לבצע עבודה של פינוי פסולת בניין, חשוב לציין כי קיימים אתרים המיועדים לכך, את פסולת הבניין אין אפשרות לפנות לכל מקום, למשל הפסולת אשר מצטברת אצלכם בבית אינה דומה לפסולת בניין ולכן, הפסולת מהבית לא תלך אל האתר אשר אליו מגיעים כל פסולת הבניין השונים, ולכן, כאשר מבצעים עבודות בניין חשוב מאוד לבדוק כי מי שמפנה את הפסולת יודע לאן הוא צריך לפנות את הפסולת על פי חוק. קיימים לא מעט אתרים אשר אליהם הנכם יכולים לבצע את הטמנת פסולת הבניין, כמו למשל: אוזן מחזור וקליטת פסול הנמצא בצפון, נען אשר נמצא באזור המרכז, נימרה אשר נמצא באזור הדרום.

מדוע חשוב לבצע פינוי פסולת?

במדינת ישראל קיים חוק הנקרא שמירת הניקיון, חוק זה הינו חוק אשר מחייב לבצע פינוי פסולת בניין אל אתרים המיועדים לכך על מנת לשמור על הניקיון והסביבה, על פי כן החוק אומר כי על כל הרשויות חלה החובה לשמור על הניקיון, וכן יש לבצע פינוי פסולת אל אתרים אשר מיועדים לכך, חשוב לזכור כי קיימת עדיפות מסוימת של מחזור הפסולת ולכן, חשוב מאוד לבצע את הפינוי אל האתרים המיועדים לכך.

מהו כולל תהליך פינוי הפסולת?

לאחר שמבצעים פינוי של פסולת בניין מאתר בנייה או שיפוצים אל אתר אשר מיועד לפינוי זה, חשוב מאוד לדעת כי פסולת הבניין הינה פסולת אשר עוברת תהליך מסוים של מחזור, כך קיימת האפשרות לייצר חומרי בניין שונים מפסולת בניין אשר נזרקה ולכן, בנוסף לחיוב הקיים על פי חוק על מנת לשמור על ניקיון הסביבה קיימת חשיבות גדולה בתהליך פינוי פסולת על מנת שתהיה האפשרות לבצע את המחזור של פסולת בניין לשימוש חוזר.

מהן ההשלכות של אי פינוי פסולת?

במקרים בהם אינכם מבצעים פינוי פסולת בניין, אומר הדבר כי הנכם עוברים על החוק, אי פינוי פסולת בניין אומרת כי מתבצעת עבירה פלילית לכל דבר ועל כן קיימת האפשרות להגיש נגדכם תביעה על אי פינוי פסלת, על מנת שלא תיאלצו להיכנס אל תוך הסיטואציות האלו רצוי מאוד לבצע את העבודה של פינוי פסולת בניין כפי שמצוין בחוק וכן לדאוג לכך מרגע שמתחילים את העבודה. כך תוכלו להימנע מקנס כספי גבוה המתחיל ב4,000 ש"ח ויכול להגיע לסכום גבוה יותר של עד 8,000 שקלים.

כיצד מפנים את פסולת הבניין

במידה וביצעתם שיפוץ לבית שלכם והנכם מעוניינים לפנות את פסולת הבניין, או כמובן כל פסולת בניין אשר מצויה בעקבות עבודות בנייה שונות, רצוי מאוד לדעת כיצד ניתן לפנות את פסולת הבניין על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, קיימת לכם האפשרות להשכיר מכולה אשר באמצעותה תוכלו לבצע את פינוי הפסולת בדרך המאפשרת זאת, חשוב מאוד לאמוד את כמות פסולת הבניין על מנת שתוכלו להשכיר מכולה אשר מתאימה לכמות הנדרשת לכם, כך לא תיאלצו לפנות את הפסולת בכמה נגלות חוזרות.

 מחיר מכולות פסולת

כאשר אתם מעוניינים להשכיר מכולה של פינוי פסולת, רוב הסיכויים כי הדבר הראשון אשר תחשבו עליו יהיה עלות השכרת המכולה, אך יש לציין כי עלות השכרת המכולה יכולה להשתנות ממכולה למכולה, יש לעבור על כמה פרמטרים על מנת לבדוק מחירים של השכרת מכולת פסולת, כמו למשל:

  • גודל המכולה להשכרה.
  • כמות הפסולת.
  • סוג הפסולת.
  • אגרות פינוי הפסולת.
  • עלויות של ציוד מכני.
  • תכיפות הפינוי.
  • מרחק, האם מדובר על מרחק נסיעה ארוך או קצר.
  • שרוולים לפינוי פסולת בניין.

כאמור בכל אלו תלוי מחיר פינוי הפסולת ולכן, על מנת לקחת הצעת מחיר תצטרכו ראשית להעריך את כל הדברים האלו על מנת לקבל הצעת מחיר נכונה ככל האפשר לביצוע פינוי פסולת. למשל: השכרת מכולה קטנה יחסית תעלה לכם בממוצע של 800 עד 1700 ש"ח, וכן במידה ונדרשת השכרה של מכולה גדולה יותר עלות השכרת המכולה יכול לנוע בין 1800 עד 2700 ש"ח.

מדוע יש צורך במכולה לצורך הפינוי?

על מנת לבצע את פינוי הפסולת הנכם זקוקים למכולה אשר הינה מיועדת לכך על מנת לבצע את הפינוי כפי שצריך, במידה ולא תבצעו את פינוי הפסולת כפי שנדרש אתם עלולים לספוג קנס על אי פינוי פסולת בניין. קנס בעקבות אי פינוי פסולת עשוי להוציא אתכם בנזק לא פשוט ואף גבוה מאוד, וחבל. כמו כן, במידה ותפנו את הפסולת אל אתר אשר אינו מורשה לכך אתם יכולים להיקנס גם כן, ומעבר לכך שביצעתם עבירה על החוק, קחו גם בחשבון את הפגיעה האפשרית באיכות הסביבה, שכן ללא פינוי אל אתר פסולת מורשה לא יהיה ניתן לבצע מחזור של פסולת הבניין.

 מתי צריך להזמין מכולה לפינוי פסולת

כאשר מתעסקים בעבודות בנייה שונות אשר מהן מתאספת פסולת בניין, כמו למשל: עבודות שיפוצים, או בנייה של בניין חדש ועוד, המומלץ ביותר יהיה להזמין את המכולה כאשר הנכם מתחילים לבצע את העבודה ולא לחכות שעבודת הבנייה תהיה באמצע או לקראת הסוף, זאת על מנת שפסולת הבניין תיזרק היישר אל תוך המכולה. כך לא תהיה פסולת בניין זרוקה אשר תיאלץ אתכם בסופו של דבר לאסוף אותה, במידה ומדובר על מקומות תעשייה אשר היקף העבודה הינו גדול רצוי מאוד יהיה להזמין מספר של כמה מכולות לפינוי פסולת, וכן לקבוע מראש את מועד הפינוי של המכולות.

 היכן יש להציב את המכולה לפינוי פסולת

כאשר הנכם מזמינים מכולה לפינוי פסולת בניין, חשוב שתדעו היכן עליכם יהיה להציב את המכולה, יש לציין כי את המכולה אינכם יכולים להציב בכל מקום בו נראה לכם אפשרות סבירה להניח אותה, על מנת שתוכלו להציב מכולה לפינוי פסולת בניין יהיה עליכם לפנות לעירייה של אותה עיר בה אתם מבצעים את העבודה על מנת לקבל היתר להצבה של מכולה. בנוסף, חשוב לדעת כי ברוב המקרים אין אישור להציב מכולה בשטח ציבורי אלא במקרים חריגים אשר מקבלים אישור מיוחד מאותה עירייה.

כיצד מקבלים היתר להצבת מכולה?

במידה ואתם מעוניינים לקבל היתר להצבת מכולה, יהיה על בעל הנכס או על הקבלן המורשה לכך למלא טופס בעירייה אשר הינו מיועד לכך, טופס זה נקרא טופס בקשה להיתר הצבת מכולה, כמו כן לאחר מילוי הטופס עליכם יהיה להראות מסמך המוכיח כי קיימת התקשרות ביניכם לבין אתר מורשה לפינוי פסולת בניין, כאשר מתקבל האישור מהעירייה תוכלו לקבל מהם מדבקה אשר אותה עליכם יהיה להדביק על גבי המכולה לפינוי פסולת בניין.

על מי חלה האחריות?

האחריות על פינוי פסולת הבניין הינה אחריות אשר חלה על בעל הנכס אך יותר מכך האחריות המלאה תהיה של הקבלן, יש לציין כי ברוב המקרים הקבלנים מעדיפים לשכור שירותים של חברה חיצונית אשר יכולה לעשות עבורם את כל מה שקשור לפינוי פסולת בניין, כך הם יכולים להיות עסוקים בעבודות הבנייה או השיפוץ מבלי להתעסק גם בהיתר של הצבת מכולה לפינוי פסולת או בהתקשרות מול אתר הטמנת פסולת.

 מהי האחריות המוטלת על חברה חיצונית?

כאמור, רוב הקבלנים אינם מעוניינים להתעסק בקבלת היתרים של הצבת מכולה לפינוי פסולת, וכן לרוב הם גם אינם מחזיקים במכולות כאלו, לכן, הם משכירים חברה חיצונית אשר תפקידה המלא יהיה אחריות על כל מה שקשור לפסולת הבניין, חברה חיצונית תהיה אחראית על האיסוף של כל פסולת הבניין, וכן על יצירת קשר מול אתר הטמנת פסולת מורשה, בנוסף תהיה מוטלת  האחריות לעשות מיון והפרדה של כל הפסולת, וכן את ביצוע הגריסה והמחזור, לכן, הרבה יותר נוח לקבלן וגם לבעל הנכס שהאחריות על כל טיפול פינוי פסולת תהיה על חברה חיצונית כך הם אינם צריכים להתעסק בכל הכרוך בכך.

אתרי הטמנה מורשים

הדבר החשוב ביותר כאשר הנכם מעוניינים לשכור שירותים של חברה חיצונית הוא לדאוג לכך כי אותה חברה מבצעת את פנוי פסולת הבניין אל אתרים אשר הינם מורשים לכך. כפי שצוין, במידה והפסולת בניין אינה מפונת אל אתר הטמנה מיועד הנכם יכולים לקבל קנס מאוד גבוה ולצאת בנזק מאוד גדול אשר יכול להתחיל מ4000 ש"ח. ולכן, חשוב מאוד לבדוק מול החברה היכן היא מרוקנת את המכולה עם פסולת הבניין אשר אותה היא אוספת. קיימים לא מעט אתרי הטמנת פסולת מורשים, לדוגמא: מטמנות זמורה בירושלים או נגבים 7 מקבוצת א.מ.צ תעשיות מחזור – עמק שרה הנמצא בבאר שבע, וכן הנכם יכולים למצוא גם אתרי הטמנה מורשים הנמצאים באזור הצפון כמו שפיה/תות הנמצא בחיפה.

 חשיבות מחזור הפסלת

כאשר אתם דואגים כי את פסולת הבניין מפנים אל אתר אשר הינו מיועד לכך, הנכם יכולים להיות בטוחים כי מבצעים מחזור לפסולת זו, מחזור פסולת בניין הינה חלק מאוד חשוב ומרכזי בפינוי הפסולת, חשוב לבדוק כי אתר ההטמנה אליו אתם מעבירים את פסולת הבניין יהיה אתר בו מתבצע מחזור לפסולת, במחזור של פסולת הבניין מיוצרים חומרי בניין נוספים אשר יכולים להוות שימוש בעבודות בנייה שונות בעתיד.

 שרוולים לפינוי פסולת

שרוולים לפינוי פסולת בניין הינם שרוולים גמישים וארוכים וכן עשויים משרשרת של דליים אשר מחוברים זה לזה בצורת שרשרת, הדליים הינם עשויים מפלסטיק עבה וכן הנכם יכולים להיות בטוחים כי הוא יכול לעמוד בעומס ובכובד של הפסולת בניין, בעזרת צינורות אלו אתם יכולים לבצע את ההעברה של הפסולת בניין ישירות אל תוך המכולה, וכן באמצעות המכולה קיימת האפשרות לבצע את השינוע של הפסולת בניין אל אתר הטמנה מורשה. עלות השכרת שרוול לחודש שלם יכול להגיע ל2000 ש"ח ולכן, במידה ומדובר על עבודה אשר מסתיימת תוך ימים ספורים עלות השכרת השרוולים יהיה יחסי לימי העבודה.

מדוע מומלץ לבצע פינוי פסולת בניין באמצעות שרוולים?

שימוש בשרוולים על מנת לבצע פינוי פסולת יכול להיות עבורכם פתרון מעולה ויעיל, פינוי פסולת בניין באמצעות השרוולים אל תוך המכולה זהו דבר יחסית מאוד חדשני, וכן יש לו כמה יתרונות בולטים, כמו למשל: אינכם צריכים צוות רב על מנת לבצע את פינוי הפסולת, בנוסף, הפסולת אינה מתפזרת ויוצרת אבק בכל מקום, כמו כן פינוי פסולת בניין באמצעות שרוולים אלו יכולה להיות בטיחותית יותר מאשר פינוי אחר לכן, מומלץ לבצע את פינוי הפסולת באמצעות שרוולים אלו.

לסיכום

במידה ואתם מעוניינים בחברה על מנת לבצע פינוי פסולת בניין בצורה המקצועית ביותר, הנכם מוזמנים לפנות לעבודות עפר ישראל, וכן לקבל מהם את השירות המקצועי ביותר.

מוזמנים להשאיר פרטים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
מרכז , צפון – 053-3538474
מרכז דרום – 074-7765988

אז מה היה לנו בכתבה:

החזון שלנו

עבודות עפר ישראל היא חברה קבלנית מורשית המציעה סט שלם של שירותים, החל מהשכרת כלי עבודה, דרך שיווק ומכירה של מוצרי עפר ואדמה גננית וכלה בביצוע עבודות חפירה ברישיון. לאורך 10 שנות ניסיון, פיתחה חברת עבודות עפר ישראל מלאי של כלי עבודה לענף עבודות העפר, אותם היא מציעה להשכרה לקבלנים ולאנשים פרטיים כאחד. כמו כן, מציעה החברה פתרונות עפר מקצה לקצה, החל בכלי עבודה, דרך מוצרי עפר וכלה בביצוע עבודות עפר בפועל.

-עבודות עפר ישראל-

חפירת בריכה
בלוג
USER

שלבי עבודה בחפירת בריכה

במדינה חמה כמו ישראל בריכת שחייה היא מתקן שמספק אינספור רגעים של כיף. בהתאם חפירת בריכה היא שירות מבוקש מאוד, וכאן בעמוד תמצאו הסברים מפורטים לגבי האופן שבו מתבצעת עבודה זו.

קר עוד
שיפוץ
בלוג
USER

המדריך להשכרת ציוד עבור שיפוצים בירושלים

גם העיר הכי היסטורית בישראל זקוקה לשיפוצים ואולי יותר מכל עיר אחרת. התחום נמצא כל הזמן בהתחדשות ונכנסים עוד ועוד שיפוצניקים חדשים לעיר ולצד מה שהם מביאים עמם מבחינת חדשנות, עדיין יש דברים שאי אפשר לברוח מהם בבניה, למשל הצורך בשימוש בכלי עבודה גדולים. אז מה אתם צריכים לדעת על השכרת ציוד עבור תחילת הדרך שלכם בעולם השיפוצים? הכנו לכם מדריך קצר וקולע.

קר עוד

פינוי מבנה מסוכן בישראל

פינוי מבנה מסוכן הוא תהליך מורכב שצריך לתכנן מראש. בטיחות האנשים שיהיו מעורבים בתהליך היא הדבר החשוב ביותר. סעיף זה דן כיצד להתכונן לתהליך פינוי

קר עוד
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!