ההמלצות של יעקב אביב לגבי יציקת כלונסאות בבית פרטי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

יעקב אביב, מפקח בנייה, עם כל מה שצריך לדעת על כלונסאות לבית פרטי וחשיבות הפיקוח על שלבי בניית הכלונסאות.

מה זה כלונסאות לבית פרטי?

יעקב אביב מפקח הבנייה מציין כי אם אתם עתידים לבנות בית פרטי וטרם שמעתם את המילה "כלונסאות", כדאי שתתעוררו, כלונסאות הן מוטות ברזל ארוכים המשמשים כתמיכה לצורך בניית הבית, פעולה זו בעלת חשיבות קריטית והיא מקדימה לבניית המבנה עצמו לצורך יצירת עבודה בטוחה ויציבה.
שימוש בכלונסאות מבוצע רק על ידי אנשי המקצוע המוכשרים לכך, סוגי כלונסאות משתנים בין מקרה למקרה בהתאם לשטח: כלונס צף למבנים קטנים באזור בו לא ניתן או נדרש לקדוח לעומק האדמה, כלונסאות דיפון בפרויקטים גדולים שמצריכים תמיכה חזקה מאוד כדוגמת חניון תת קרקעי וכן כלונסאות קצה לאדמות יבשות ולא יציבות.
כדי להחדיר כלונסאות חייבים לפעול לפי השלבים: יישור אדמה והכנה לקידוח, שלב הקידוח, שלב יציקת הבטון ולבסוף בדיקת חוזקו של הבטון.

מפקח בנייה מנוסה, יעקב אביב, מסביר על חשיבות הכלונסאות בראי מפקח בנייה: "לכלונסאות מחיר משתנה וחשיבות גדולה מאוד כבסיס פרויקט הבנייה, ישנו תקן כלונסאות, קבלן השלד והבנייה של הפרויקט חייב להחזיק בהיתר בנייה ויש לקבל אישור קונסטרוקטור עם הנחיות מתאימות ואישור קדיחה מחברת החשמל ומהרשות המקומית".

כמה עולה יציקת כלונסאות? יעקב אביב עם העלויות

תכנון תקציב לבניית בית פרטי יכול להיות כאב ראש לא קטן, סעיפים רבים שספק אם האדם הממוצע שלא מגיע מעולם הבנייה יוכל להבין ולצלוח, בין העלויות השונות צריך לקחת בחשבון גם מחיר כלונסאות.
לפי שנכנסים לעלויות חשוב להרגיע, ניתן לסכם עם מפקח הבנייה ליצירת כתב כמויות מפורט עם פירוט מלא של עלויות לבניית בית פרטי, טווח המחירים משתנה מעת לעת אך טווח העלויות המקובל הוא 750-500 ש"ח למ"ר לפני מע"מ, המחירים לא כוללים עלות כלי עבודה וקידוח שעלותם לרוב בטווח המחירים 6,500-5,500 ש"ח ליום עבודה.

יעקב אביב מסביר את חישוב העלויות: "כל אדם שקורא כמה מילים על כלונסאות מבין שמדובר על היבט בסיסי בכל בנייה, לא ניתן לדלג ואסור לקצר או להקל ביציקת כלונסאות עבור בניית בית פרטי, המחיר מחושב לפי מ"ר וימי עבודה נדרשים, כמה עמוק יש לקדוח את הבורות, כמה קידוחים נדרשים, איזה סוג קידוח נדרש וסוג הכלונסאות בהתאם לכל מקרה".

יעקב אביב: "מפקח בנייה יקפיד על תהליך שלבי יציקת כלונסאות"

האם אפשר לפקח על בנייה לבד? יעקב אביב רואה בכלונסאות דוגמה מצוינת לחשיבות מפקח בנייה: "ניתן לתת מאות דוגמאות בפרויקט שיצביעו על חשיבות מפקח בנייה, קחו לדוגמה את הכלונסאות, כיצד אדם שאינו בעל ניסיון בבניית בתים יודע לשים דגש על כל העלויות, השלבים, רמת העבודה והאישורים הנדרשים? לקחת אחראיות מבלי להגיע עם הניסיון הנדרש זה לא רק לא אחראי אלא בעיקר מסוכן".

יעקב אביב

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!