טיפול בשפכים תעשייתיים, שפכת – שילמת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

בארץ ובעולם קיימים חוקים ותקנות המפרטים כיצד יש לטפל בשפכים תעשייתיים. בשנים האחרונות, המודעות לתחום הולכת וגוברת, עם המודעות לשמירה על הסביבה. במדריך הבא נסביר מה הם שפכים תעשייתיים, מה ההשלכות של טיפול שגוי בהם, מה הם הסוגים של שפכים שקיימים ואיך עושים את זה נכון.

שפכים תעשייתיים בתהליך היצור

מפעלים רבים שעוסקים ביצור, או בהליכים כימיים, מתמודדים עם בעיית השפכים התעשייתיים. ההגדרה של שפכים תעשייתיים מתייחסת לחומרי הלוואי שנוצרים בתהליך היצור, כאשר ברוב המקרים מדובר בחומרים רעילים ומסוכנים. ברגע שהסתיים תהליך היצור, יש להיפטר מתוצרי הלוואי, משום שאין בהם שימוש והם תופסים שטח מיותר במפעל. לפני שימהרו לנקז אותם החוצה, חשוב להכיר את החוקים ולפעול בצורה בטיחותית.

סוגי השפכים הקיימים

שפכים תעשייתיים מתחלקים לכמה קטגוריות שונות. החלוקה מתבצעת כדי להבחין בדרכי הטיפול השונות, ולטפל בכל חומר בצורה המתאימה לו ביותר –

חומרים רדיואקטיביים שפולטים קרינה מסוכנת, חומרים דליקים במצב נוזל כמו דלק ואלכוהול, זרחן, גופרית ובנזין, חומרים דליקים במצב גז כמו כלור, חומרי נפץ, חומרים רעילים, וחומרים קורוזוביים כדוגמת חומצה או שומן.

אחסון השפכים התעשייתיים

שלב מקדים לפני ניקוז השפכים וטיפול בהם, הוא שלב האחסון. בשלב זה מאחסנים את השפכים במיכלים ייעודיים, שמבטיחים שהחומרים המסוכנים יהיו מאוחסנים בבטחה עד לניקוזם כראוי. כאשר יש סדק או תקלה במיכלי האחסון, המפעל עושה שימוש במאצרות, שהן מיכלים זמניים לאחסון. חשוב לשים לב, שהחומרים מהם עשויים המיכלים לא יגרמו לתגובה כימית מסוכנת. כל חומר הינו בעל תכונות ומאפיינים שונים, וחשוב להיעזר באנשי מקצוע כדי להימנע משילובי חומרים מסוכנים.

הנזק שעלול להיגרם מטיפול שגוי בשפכים

טיפול בשפכים תעשייתיים בידיים לא מקצועיות ובדרך שאינה נכונה עלול לגרום להרס של מקורות מים כמו נחלים או נהרות, לזהם את הים, לחלחל בקרקעות ולחדור למי תהום, ולגרום לנזק לבעלי חיים ולבני אדם. בנוסף קיימת סכנה של גזים רעילים. טיפול לא נכון בשפכים, עלול לגרור אחריו קנסות כבדים, זאת על מנת לייצר הרתעה, ולצמצם את ניקוז השפכים הלא חוקים. מעבר לחשש מקנסות כבדים, חשוב להבין את הרציונל שעומד מאחורי הקנסות – הרצון לשמור על הסביבה, על האוויר אותו אנחנו נושמים, בשבילנו ובשביל הדורות שאחרינו.

הטיפול הנכון בשפכים תעשייתיים

אחרי שהבנו כיצד לא לטפל בשפכים, נענה על שאלת השאלות – איך כן מומלץ לטפל בשפכים?

ההמלצה היא להיעזר בחברה המתמקצעת בטיפול בשפכים תעשייתיים. היועצים של החברה יוכלו לסייע לכם גם בהיבט הפיזי של טיפול נכון בשפכים, וגם בהיבט החוקי של עמידה בתקנים ובנהלים. כשתעזרו בשירותיה של חברה לטיפול בשפכים, תוכלו להיות בראש שקט בידיעה שאינכם מסכנים את הסביבה, ואינכם עוברים על החוק וחשופים לקנסות כבדים. בסופו של יום, מדובר בדאגה אחת פחות על הראש.

שימוש בציוד מתאים כדי לטפל בשפכים

החברה ששכרתם את שירותיה, תוכל להשתמש ציוד מתאים לטיפול בשפכים, בייצור אישי עבור צרכי המפעל. ניתן לייצר ציוד המסייע לטיפול בשפכים, למשל צינורות, מיכלים, בריכות ומאצרות בהתאמה אישית ומערכת המסייעת להיפטר מהם. ההתאמה האישית תסייע לבחור בגדלים היעילים ביותר, ובחומרים הבטוחים ביותר לשימוש שימנעו תגובה כימית מסוכנת.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!