שלבי עבודה בחפירת בריכה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

במדינה חמה כמו ישראל בריכת שחייה היא מתקן שמספק אינספור רגעים של כיף. בהתאם חפירת בריכה היא שירות מבוקש מאוד, וכאן בעמוד תמצאו הסברים מפורטים לגבי האופן שבו מתבצעת עבודה זו.

שלב ראשון: תכנון והיערכות

עוד לפני שמתחילים לחפור בקרקע, נדרשת כמובן היערכות מתאימה לעבודה המורכבת. קודם כל מגדירים את המטרה: מהו גודל הבריכה הרצוי, מהו הסגנון המבוקש, איך תיראה הבריכה ומאיזה חומר היא עשויה (האפשרויות הן אינטקס, פיברגלס, בטון ויריעות מתועשות). מיד לאחר מכן בוחרים את המיקום המדויק של הבריכה. החלטה זו מחייבת התייחסות לגודל המבוקש וגם לתוואי השטח ולמגבלות השונות הקיימות בו.

עוד כדאי לקחת בחשבון כי חפירת בריכת שחייה אפשרית רק לאחר קבלת אישור מוועדה מקומית לתכנון ובנייה. לכן, פעולה נוספת לפני החפירה היא קבלת היתר.

שלב שני: חפירה

היקף החפירה הוא לפי הגודל המיועד לבריכה – רוחב, אורך ועומק. לבריכה משפחתית מומלץ גודל של 5 מטרים על 10 מטרים ועומק של בין 100 ל-150 ס"מ. האורך והרוחב הנ"ל מתאימים גם לבריכה בווילה שמיועדת לאירועים, אבל כדאי להעמיק מעט יותר ולהגיע ל-180 ס"מ. אם מטרת הבריכה היא אימוני שחייה, האורך המינימלי הוא 12-15 מטרים. בכל מקרה בשלב החפירה משאירים שוליים של מטר, ומוודאים גם שיש מקום לחדר המכונות.

שלב שלישי: פינוי העפר ופילוס המשטח

מיד לאחר השלמת החפירה, יש לפנות את האדמה שהוצאה מהשטח לטובת הבריכה. לרוב הפינוי של הקרקע מהשטח אל המשאית ייעשה באמצעות בובקט. כלי זה מתאפיין בממדים צנועים וכן ביכולות תמרון גבוהות, ולכן יכול להיכנס לכל מקום ולהשלים את פינוי האדמה בזמן קצר. כשכל האדמה מפונה, ניתן לפלס את המשטח ולסלק ממנו כל גורם שעלול להפריע להקמת הבריכה עצמה.

שלב רביעי: דפנות

כשהבור שבו תמוקם בריכת השחייה שלכם מוכן, מגיע השלב של דיפון הבריכה. לכל סוג בריכה התהליך שונה, כשהאפשרויות הן כאמור בריכת בטון, בריכה מפיברגלס, בריכת אינטקס ובריכה מתועשת.

בריכה מבטון מצריכה יציקה של הבטון, בשלב ראשון בסיס ומיד לאחר מכן קירות. במקביל יוצקים תשתית גם לחדר המכונות. לפני היציקה יותקנו כלונסאות שיתמכו בבריכה. דגש נוסף הוא יציקה של שתי שכבות בטון, כשבין שתי פעולות היציקה יותקנו הצנרת ותשתיות נוספות.

בריכה מפיברגלס מגיעה אליכם כיחידה אחת מוכנה עם דפנות בעובי שבין 10 ל-15 ס"מ. הפיברגלס מצופה בחומר אקרילי, מתאפיין בעמידות גבוהה והתקנתו פשוטה ומהירה.

בריכה מתועשת משלבת בטון עם יריעות מ-PVC. גם הסוג הזה של הבריכות עמיד להפליא, ומאפשר בחירה בין התקנה שקועה לחלוטין לבין התקנה שקועה למחצה. בכל מקרה לפני יציקת הבטון עבור בריכה מתועשת יש לחזק את הקרקע בעזרת מוטות ברזל.

שלב חמישי: איטום ובדיקת הצפה

עוד פעולה חשובה במיוחד היא כמובן האיטום שימנע זליגת מים מהבריכה. לרוב האיטום נעשה באמצעות שתי שכבות של חומרים צמנטיים על בסיס טיח. כדי לוודא שהאיטום אכן הרמטי, תתבצע בדיקת הצפה: ממלאים את הבריכה במים עד לגובה מסוים, מחכים כמה ימים ובודקים האם המים נשארו בגובה המתאים.

שלב אחרון: גימור

הריצוף והגימור של כל בריכה מתבצעים בהתאם לתכנון ולהעדפות האסתטיות של בעלי הבריכה. באופן טבעי ישנה גם השאלה כמה עולה חפירת בריכת שחייה. התשובה משתנה בהתאם למורכבות הפרויקט, והמחיר ההתחלתי הוא 30 ש"ח למ"ק. משך החפירה עצמה הוא יום או יומיים לבריכות קטנות, ועד 7 ימים לבריכה גדולה, בריכה בעלת תצורה מורכבת או כשיש קרקע סלעית.

המאמר בשיתוף חברת בובקט SOS: https://bbobcat.com

חפירת בריכה

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!