קבלן עבודות עפר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

בכל משימה של חפירה, חציבה, יישור פני הקרקע, יצירת בורות, קידוח קרקע וכדומה, איש המקצוע שלו אתם זקוקים הוא קבלן עבודות עפר. התמחותו של הקבלן באה לידי ביטוי בשורה של אלמנטים מעבר לציוד הכבד שהוא מחזיק בו וכמובן הכרחי לצורך ביצוע העבודות. בשורות הבאות נמנה כמה מהתחומים המקצועיים שעליהם אחראי קבלן עבודות עפר ומדוע חשוב לבחור בקבלן מקצועי ומוכר על מנת להבטיח עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר הנדרשים בתהליך הבנייה.

משימות של קבלן עפר

עבודות עפר הן עבודות שעל פני השטח נראות כמו עבודה פיזית אחת גדולה של הזזת עפר ממקום למקום. אלא שבפועל מדובר בעבודות המבוססות על שורה של מרכיבים מקצועיים הרבה לפני ותוך כדי עליית הדחפורים על הקרקע. תחילה נסביר כי עבודות עפר הוא שם כולל לעבודות כדוגמת חפירה לעומק הקרקע, קידוח בקרקע, יישור קרקע, חציבת הרים וקרקע, יצירת מפלסים בקרקע וכן הלאה. עבודות אלה מבוצעות על ידי קבלנים ייעודיים המתמחים בתחום, גם סביב האלמנטים המקצועיים המרכיבים אותו וגם סביב הכלים והציוד המקצועי הנדרש לצורך ביצוע המשימה.

פינוי פסולת

מדידות – לעלות עם דחפור ולהזיז עפר זו לא הבעיה הגדולה. הבעיה היא כמה עפר להזיז, לאן להזיז אותו בלי ליצור עבודה מיותרת, מתי להפסיק להזיז אותו, לאן להזיז אותו וכיצד צריך להיראות השטח אחרי שהזזנו אותו. בכדי לקבל תשובות לכל השאלות הללו יש לבצע מדידה של השטח, משימה המבוצעת על ידי מודדים מוסמכים שמותירים סימונים בשטח על פיהם צריך קבלן עבודות עפר לבצע את המשימה.

עבודות עפר בליווי יועץ קרקע

יועץ קרקע – יועץ קרקע הוא איש מקצוע מתחום הגאולוגיה שאמור לנתח את מרכיבי הקרקע בתא השטח הרלוונטי ולתת המלצות לגבי העומק אליו יש לחפור את יסודות המבנה, נתיבי תשתית אופציונליים, תנאי הקרקע בכל אזור וכדומה. מידע זה הוא קריטי עבור קבלן העפר על מנת להבין בדיוק כיצד עליו לפעול בכל תא שטח על מנת לבצע את משימת החפירה, התיעול או היישור של השטח. על הקבלן לדעת מתי יהיה עליו לבצע פיצוצים בקרקע על מנת לפרק סלע קשה ומתי ניתן להשיג את המטרה באמצעות באגרים ודחפורים.

עבודות בובקט במרכז

איתור תשתיות – לפני ביצוע עבודות עפר ישנה חשיבות עליונה לקבל תמונה מלאה לגבי התשתיות העוברות בתא השטח המיועד. קבלן עבודות עפר הוא איש המקצוע שחשוף יותר מכל לסכנה של פגיעה בתשתיות בקרקע, ובמקרה של תשתיות חשמל וגז, יכולה פגיעה כזאת לעלות גם בחיי אדם. על כן, קבלני עפר עובדים באופן קבוע ורציף עם גורמים מקצועיים המתמחים בתחום של איתור תשתיות ועם רשויות מקומיות שאמורות לספק לקבלן את כל המידע שיש בידיהן לגבי התשתיות שעוברות במקום. בהתאם למידע המתקבל אודות התשתיות העוברות במקום, על קבלן העפר לתכנן את העבודה שלו ולמצוא דרכי מעקף להשגת המטרה גם לאור המגבלות שמציבות בפניו התשתיות הקבורות במעבה האדמה.

מי אחראי על גיוס קבלן עבודות עפר?

קבלן עבודות עפר הוא בדרך כלל קבלן משנה בפרויקטים רחבים יותר. את הקבלן אמור לגייס קבלן הביצוע שאחראי על הפרויקט כולו, כשבדרך כלל עיקר תפקידו של קבלן העפר יתמצה בשלבים הראשונים של הפרויקט. קבלני עפר יכולים להחזיק בסוגים שונים של התמחויות כדוגמת קידוח כלונסאות, מנהור, תיעול, חפירה ויישור שטח וכן הלאה. בכל פרויקט יש לבחון מהן היכולות הנדרשות ובהתאם לכך לזמן את הקבלנים המומחים בכל תחום, אחריות שנופלת כאמור על כתפיו של קבלן הביצוע שאחראי על הפרויקט כולו.

בכדי להימנע ממצבים של פגיעה בתשתיות קיימות, של סטייה מתכנית הבנייה או מהיתרי הבנייה שניתנו לפרויקט וכמובן בכדי להבטיח את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של ביצוע עבודות העפר, ישנה חשיבות רבה לבחירת קבלן עבודות עפר מוכר, רשום ובעל מוניטין חיובי בתחום ההתמחות שלו. אם אינכם מצויים בענף הבניין ואינכם מכירים את אנשי המקצוע המתמחים בתחום של עבודות עפר, כדאי בהחלט להשאיר את המשימה לקבלן הראשי. עלות שירותיו של קבלן העפר נקבעת על פי המשימות הרלוונטיות לכל פרויקט, היקף העבודות וסוג הציוד הכבד הנדרש לפרויקט. יחד עם זאת, עלות זו תהיה מגולמת בדרך כלל בעלות הכוללת של הקבלן הראשי ואין צורך "לשלם" בנפרד לקבלן העפר.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!