עבודות עפר ופיתוח

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

עבודות עפר ופיתוח הן השלב הראשון בכל פרויקט בנייה, השלב בו מכינים את הקרקע לקראת תהליך הבנייה ומכינים את התשתיות הקרקעיות. עבודות אלה מחייבות ידע מקצועי נרחב בתחום ההנדסה הגאוטכנית וחייבות להתנהל על פי תכנית בנייה סדורה, המפרטת את כל הפרמטרים להם זקוק קבלן הביצוע על מנת להכין את הקרקע, את תעלות התשתית ואת חיזוקי הקרקע באזור הבנייה.

 

מה ההבדל בין עבודות עפר ובין עבודות עפר ופיתוח?

קשה לומר שקיים הבדל בין שני סוגי עבודות אלה, למעט העובדה שהשימוש במונח עבודות עפר ופיתוח מדגיש גם את מרכיב הכנת התשתיות הפיזיות שישרתו יותר מאוחר את המבנה שצפוי לקום במקום. עבודות עפר הוא מונח כללי שמתייחס להזזה ושינוע של כמויות עפר גדולות במטרה ליישר שטח או להכין אותו לפרויקט בנייה של מסילת רכבת, סכרים, בנייה למגורים, מסחר או תעשייה וכן הלאה. המונח פיתוח מוסיף לעניין גם את הנושא של חציבת תעלות והכנת בורות, שבהם צפויים לאחר מכן לעבור תשתיות התקשורת, החשמל, הגז, המים והביוב.

הן עבודות העפר והן עבודות הפיתוח מחייבות ידע מקצועי נרחב, כל אחד בתחומים דומים אך שונים. עבודות עפר מחייבות הבנה בתחום ההנדסה הגאוטכנית, שינוע חכם של עפר במינימום זמן ועבודה בכדי להגיע לתוצאה הנדרשת והפעלת כלים כבדים. עבודות הפיתוח מחייבות עבודה מדויקת ומוקפדת על פי תכנית הבנייה, בכדי להגיע למצב בו מוכנה הקרקע לקליטת התשתיות, עוד הרבה לפני שהונחה אבן הפינה למבנה.

 

מי מבצע עבודות עפר ופיתוח?

עבודות עפר ופיתוח מבוצעות על ידי קבלני עפר. קבלנים אלה הם אנשי ביצוע ובאחריותם להביא את כל הכלים הכבדים הנדרשים לביצוע העבודה, ובכלל זה דחפורים, טרקטורים, שופלים, באגרים, משאיות וכן הלאה, וכן לגייס את כל הצוות וקבלני המשנה הנדרשים למשימה. במקרים מסוימים קבלן העפר הוא גם האיש שמביא איתו את הגורם המקצועי ההנדסי שיפקח על העבודות וינחה את העבודה בשטח על פי תכנית הבנייה, ולעיתים מדובר בפונקציה המסופקת על ידי הקבלן הראשי שאחראי על הפרויקט כולו.

 

איך לבחור קבלן עפר ופיתוח?

אם אתם אנשים פרטיים הבונים למשל את ביתם הפרטי במסגרת פרויקט בנה ביתך, ומחפשים קבלן עפר שיבצע עבורכם את עבודות העפר בשטח, ייתכן שאתם לא פועלים נכון ולא מנהלים נכון את הפרויקט. גיוס קבלן עפר ואחריות על עבודות עפר הם תפקידיו של הקבלן הראשי, קבלן הביצוע שאחראי על הפרויקט כולו. לקבלן זה יש היכרות מעמיקה עם התחום, הוא מכיר את אנשי המקצוע, את הרקורד המקצועי שלהם ואת המוניטין לו הם זוכים בשוק, כמו גם את רמות המחירים שהם מציעים, והוא האיש שאמור לדעת איך, כיצד ואת מי לגייס לטובת העניין. אתם, כלקוחות ללא כל ידע מקצועי בתחום, אינכם אמורים לקחת על עצמכם את גיוס אנשי המקצוע לפרויקט.

אפשרות אחרת, וזאת במידה ואתם עושים פרויקט קטן יותר של תוספת בנייה, אך עדיין כזה שדורש עבודות עפר, היא להיעזר באדריכל שבונה עבורכם את תכנית הבנייה לתוספת. לצורך העניין, אדריכל הוא גם איש מקצוע שמכיר את הדמויות הפעילות בשוק, מכיר את האופן בו הדברים צריכים להתנהל, וכל בחירה שהוא יעשה תהיה כנראה טובה יותר מזו שיכול לעשות אדם ללא רקע מקצועי וללא היכרות עם השוק.

 

עבודות עפר ופיתוח הוא השלב הראשון בכל פרויקט בנייה, השלב בו מכינים את הקרקע ואת התשתיות שישרתו בעתיד את המבנה שייבנה במקום. עבודות אלה מבוצעות על ידי קבלן עפר, ואת בחירתו וגיוסו כדאי להשאיר לקבלן הראשי או לאדריכל שמנהל את הפרויקט.

עבודות עפר ופיתוח

 

תחת הכותרת של עבודות עפר ופיתוח ניתן למנות לא מעט פעולות ועבודות שנעשות לשם פיתוח, סלילה, חפירה ואף פינוי או הזזה של קרקע. בנוסף, עם ריבוי הפיתוח העירוני מסוג פינוי- בינוי וכדומה ניתן לדבר גם על הריסת מבנים והכנת הקרקע לבנייה עתידית. כמובן שכל אלו נודעו לייצורה של תשתית מתאימה. אז מה נכלל תחת הקטגוריה של עבודות אלו ומהו הציוד שניתן להשתמש ובעיקר מהם הקריטריונים המתאימים לבחירתו של הקבלן. הנה כמה טיפים לשירותכם.

מה נכלל תחת הקטגוריה של העבודות

תחום עבודות עפר ופיתוח הוא תחום נרחב במיוחד הכולל חפירה של תשתיות לצרכי בנייה או איסנטלציה וחשמל או לחילופין תשתית לתקשורת ועוד. מדובר למעשה בכל אותן עבודות שיוצרות את הבסיס לכל התשתיות האחרות. תחת הקטגוריה של עבודות אלו ניתן למצוא תתי התמחות. והנה רק דוגמה קטנה לכך: הכשרת של הקרקע לבנייה על ידי יישור שטחים או עקירתם של עצים, כמו גם העברה או הזזה ופינוי עבר בעיקר בכמויות רבות, וכן הזזת סלעים ואדמה. כך גם פריצת דרך והתאמתה לתנאי השטח.

התמחות אחרת היא בתחום המינהור המחייבת חפירת מנהרות. כאן עבודות העפר הופכות לחלק חשוב מאוד במהלך העבודה ורמת הביצוע והמקצועיות אמורות לכלול ידע הנדסי רב ומקצועי במיוחד.

גם קידוחים נחשבים כחלק מכל אותן עבודות עפר ופיתוח, זה יכול להיות קידוח כלונסאות המחייב חפירה אנכית כלפי מטה והגעה לעומק הקרקע כדי להניח את יסודות הבניין באמצעותם של עמודי ברזל.

התמחות נוספת היא הקמה של סוללות עפר למטרות ניקוז בצורה נכונה של הצפות בעת הבנייה, או לשם בידוד אקוסטי. בנוסף, יכולות לשמש תעלות כאלו ליצירתה של תשתית ייעודית בה יונחו צינורות שונים החל מצינורות הביוב והמים ועד להנחתם של כבלי תקשורות שונים.

בלא מעט פרוייקטים יש צורך דחוף במניעתה של שקיעת הקרקע, כדי להשיג זאת יש לבצע הידוק דינמי של הקרקע ואת זה ניתן להשיג באמצעות ביצוע עבודות עפר ופיתוח.

צמ"ה – אלו כלי העבודה של עבודות עפר ופיתוח

צמ"ה, כלומר ציוד מכני הנדסי הם עלי העבודה המשמשים את עבודות העפר והפיתוח. החל משופל כבד ועד למחפרון הקטן. קבלני עבודות עפר נוטים להשתמש בציוד זה הכולל דחפורים, שופלים, טרקטורים, מחפרים ומשאיות המשמשות לפינוי עפר.

קבלן מקצועי ידע להתאים את כלי העבודה הנכון לכל סוג עבודה, ואף יודע לבצע את החישובים המתאימים לגבי כמויות העפר שיוצאו מאותו שטח כמו גם מהי השיטה בה ניתן לפנות אותו באופן הבטיחותי והיעיל ביותר.

קירטריונים לבחירת קבלן עבודות עפר

הקריטריונים החשובים באמת לבחירת קבלן הם מידת הניסיון שעומדת לרשותו, ורמתו המקצועית. שני אלו יבטיחו לכם שהעבודה תתבצע באופן המדוייק ביותר ובלוח הזמנים שקבעתם לעצמכם עבור הפרוייקט.

עבודות עפר ופיתוח

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!