איטום גגות בשלב עבודות עפר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

 

גם אם אתם בטוחים שהכל בסדר בבית שלכם ולא ראיתם שום דליפה או נזילה, רצוי לדעת כי בכל כמה שנים נהוג לחדש איטום גגות. אם אתם גרים בבית ישן, על אחת כמה וכמה שחובה לחדש ולבדוק שמא יש בלאי של חומרים ונפגעו התשתיות בבניין. לכל בניין יש את שיטות הבנייה משלו וככל שהוא ישן יותר הבניין סובל הן מבלאי טבעי ונזקי מזג האוויר, והן בגלל חומרים מיושנים שאינם עומדים במבחן הזמן. לכן, יש צורך להגן על הבניין בקביעות מדי כמה שנים.

שיטת איטום גגות ומרתפים

איטום נעשה בכמה שיטות כשהן מותאמות לכל מבנה לפי התכנון האדריכלי והחומרים שמהם הוא בנוי. אם יש גגות שאינם מאפשרים איטום בשיטה מסוימת מוצאים שיטה אחרת שתתאים לו. בכל מקרה, אין כזה דבר שלא תוכלו לאטום גג ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחים גם כאשר נראה לכם שהדבר בלתי אפשרי. יש שיטות איטום גגות שמיועדות לגגות ישנים יותר וחדשים ויש כאלה שמותאמות גם לגגות שקשה לפנות אותם כדי לאפשר איטום ביריעות, למשל.

קבלני איטום

כשאתם פונים לחפש קבלני איטום פנו לחברת מרכז האיטום הישראלי  שיכולים לעשות את העבודה מומלץ להתרשם לא רק מההבטחות שלהם אלא גם מרמת הידע וההסמכה שלהם. איטום נעשה היום לרוב בשיטות מתקדמות ומתוחכמות יותר מהרגיל, כך שרצוי לדעת מהו הטווח של השיטות שהם מציעים לכם ולברר עליהם. הצעת המחיר צריכה לכלול גם אחריות וביטוח מקצועי, משום שלמרות שבוודאי ישאפו לעשות עבודה טובה יכולות להיות תאונות ותקלות למיניהן.

איך אוטמים גג?

כדי לעשות איטום על הגג צריך להכין אותו קודם. הוא בדרך כלל כולל את האיטום הראשוני שעשו לו כאשר בנו אותו, ואחר כך נוספות שכבות שונות של חומרים. בין השאר, טבעי שימצאו שם ליקויים ונזקים שנגרמו מהזנחה או כתוצאה מפגעי מזג האוויר, ולכן עבודת ההכנה לפני כל איטום היא להעריך מהו הנזק ולתקן אותו. את השכבות הישנות מקלפי כדי לנקות את הגג כמה שאפשר, ואז בודקים סדקים וחורים שעלולים להיות שם, כדי לתקן.

הכנות ואיטום מרפסות

מלבד קילוף ותיקון נזקים איטום מרפסות מרוצפות, משתדלים לפנות את הגג מכל מה שיש עליו במידת האפשר. ברור שאי אפשר לפנות דודים וקולטים, אבל יש לוודא שסביב הרגליים של המתקנים האלה אפשר יהיה לאטום הרמטית כדי שלא ייווצרו מקומות שדרכם מים יוכלו לחדור. כמו כן, יש לבדוק את המרזב ואת שיטת הניקוז של המים אם אין בה בעיה, משום שגם האיטום הטוב ביותר יתקשה לעמוד בכמויות אדירות של מים שלא יתנקזו כמו שצריך.

בחירת חומרים לאיטום

היום אפשר לאטום גגות בעזרת זיפות או חומרים כמו יריעות ביטומניות וחומרים דומים ומתקדמים שמורחים על הגג. לכל חומר כזה יש יתרונות וחסרונות שאותם יציגו לכם כדי שתוכלו להחליט עם איש המקצוע מה נוח לכם להזמין לאיטום הגג שלכם.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!