הדרכות עבודה בגובה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

על פי תקנה שנחקקה במרץ, שנת 2007, כל עובד אשר יעבוד בגובה שעולה על שני מטרים, מחויב לעבור הכשרה של עבודה בגובה.  תחום העבודה בגובה הוא תחום רחב, ועבודות רבות מצריכות מהעובדים שלהם לעבוד בגובה רב. לשם כך, יש לעבור קורס עבודה בגובה, ולבצע הדרכות עבודה בגובה על פי התקנים הנדרשים. במדריך הבא נרחיב מה לומדים בקורס, האם הוא פרקטי, ומי מוסמך להעביר אותו.

 

תוכן קורס הדרכות עבודה בגובה

קבלת אישור עבודה בגובה, מקיפות את כלל החומר שעל עובד באשר יעבוד בגובה צריך לדעת, בכדי לבצע את העבודה באופן היעיל והבטוח ביותר. ההדרכה כוללת מבוא כללי, ומקיפה מספר תחומים, ביניהם הדרכת עבודה על סולם, במות, פיגומים, וגגות.

 

החובה חלה על המעביד

בעל החברה או המעביד, מחויב לדאוג לעובדים שלו, ולוודא כי הם עוברים הדרכות עבודה בגובה טרם תחילת העבודה. על המעביד לתאם עם אנשי מקצוע, אשר מוסמכים להעביר את ההדרכה, ולא לאפשר לעובד אשר לא עבר את ההדרכה לעבור את הקורס.

 

הדרכות עבודה בגובה – מגבירה מודעות

עובדים רבים עוברים קורס עבודה בגובה במחיר מעולה, אשר רגילים לעבוד בגובה, יכולים לחוש תחושת זחיחות, ולהאמין כי אין להם צורך בקורס ריענון אשר תפקידו לשמור על בטיחותם. מטרת הקורס היא להעלים את תחושת השאננות, או לפחות להקטין אותה. כמובן שמטרת העל של הקורס היא להגביר את המודעות לבטיחות, ולמנוע חלילה את התאונה הבאה.

 

שימוש באמצעי מיגון

עובד אשר עובד בגובה מחויב להשתמש בקסדת ראש וברתמת גוף. גם אם מדובר במשימה של רגע, או תיקון קטן, חייב העובד להשתמש באמצעי המיגון, כדי להבטיח רמת בטיחות מקסימלית. מי מוסמך להעביר הדרכות עבודה בגובה?

משרד התמ"ת, הוא הגוף היחיד שרשאי להסמיך מדריכי עבודה בגובה. עקב העובדה כי מדובר בבטיחות, ובחיי אדם, רק למדריכים מוסמכים אשר עברו קורס מדריכים, מותר להעביר את ההדרכות המדוברות. גם אם אתם עובדים בגובה שנים רבות, ומלאים בביטחון ובניסיון אישי, אתם לא רשאים להעביר הדרכות עבודה בגובה שיתקבלו על פי חוק. כמובן, שככל שכמות ההדרכות הפרקטיות שתביאו לעובדים שלכם תגדל, כך העובדים יפנימו ויאמינו בנושא הבטיחות, ולא יזלזלו בו.

 

האם הדרכות בגובה הן פרקטיות?

הסברה הנפוצה, היא שקורסים כאלו מלאים בדיבורים וסיסמאות, אך לא נותנים מענה אמתי ו"תכלס". הרשו לנו לנפץ לכם את המיתוס, ולהגיד שקורס הדרכות עבודה בגובה הוא דבר פרקטי ומתומצת. הקורס כולל הדגמות של עבודה בגובה בשלל סוגים, והתלמידים בקורס מתרגלים אף הם טכניקות ייחודיות ועבודה בגבהים שונים.

 

מחיר של הדרכות עבודה בגובה

במידה ותבחרו לעבור קורס עבודה בגובה, שייתן לכם את האסמכתא לעבוד בגובה על פי חוק, תצטרכו לשלם משהו כמו 2500 שקלים. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם לסוג והיקף הקורס. וודאו כי הקורס מהימן ושהמדריכים בקורס עברו את ההסמכה הנדרשת.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!